Pada Kamis, 7 Maret lalu, PT Martina Berto Tbk yang merupakan unit
bisnis Martha Tilaar Group, meraih penghargaan Indonesia Most Visionary
Companies Awards 2024 kategori Most Visionary Company with Corporate
Strategy to Increase Performance Recovery and Maintain Business
Relevance dari Warta Ekonomi Group. Penyerahan penghargaan dilaksanakan
di JS Luwansa, Jakarta, dan diterima oleh Bryan Tilaar selaku Direktur
Utama PT Martina Berto Tbk.
Dalam acara bertema Credibility
Catalyst to Develop Regional Economy ini, Muhamad Ihsan, CEO & Chief
Editor Warta Ekonomi Group, menjelaskan bahwa Warta Ekonomi memberikan
penghargaan ini karena PT Martina Berto Tbk dan beberapa perusahaan
lainnya yang dinilai telah mampu menciptakan nilai jangka panjang bagi
semua pemangku kepentingan (stakeholders) melalui pendekatan yang
holistik dan berkelanjutan. Dalam pemberian penghargaan, tim Warta
Ekonomi melakukan seleksi dan penilaian menggunakan metode desk research
dan media monitoring.
Mewakili PT Martina Berto Tbk menerima
penghargaan tersebut, Bryan Tilaar dalam sambutannya berharap
penghargaan ini dapat semakin memotivasi PT Martina Berto Tbk untuk
menjadi perseroan yang bisa terus meningkatkan kinerja di masa
mendatang, sehingga dapat memotivasi dan terus memberi kontribusi pada
Indonesia.
Secara keseluruhan, ada 17 perusahaan yang menerima
penghargaan ini. Berikut daftar lengkap perusahaan penerima Indonesia
Most Visionary Companies Awards 2024:
1. PT Bank Central Asia
Tbk. sebagai Indonesia Most Visionary Company with Capability
Development to Encourage Sustainable Growth
2. PT Great Eastern
Life Indonesia sebagai Indonesia Most Visionary Company with Reliable
Insurance Product and Service to Increase Market Penetration
3.
PT Asuransi Jiwa IFG sebagai Indonesia Most Visionary Company with
Restructuring Initiatives and Prudent Investment Management to
Strengthen Public Trust
4. PT Freeport Indonesia sebagai
Indonesia Most Visionary Company with Expansion and Downstreaming
Initiatives to Enhancing Production Capacity
5. PT Mandiri Utama
Finance sebagai Indonesia Most Visionary Company with Corporate Strategy
To Encourage Comprehensive Financing Distribution
6. PT Astra
International Tbk sebagai Indonesia Most Visionary Company with Prudent
Business Portfolio Management to Maintain Positive Performance
7.
PT XL Axiata Tbk sebagai Indonesia Most Visionary Company with Product
and Service Development to Strengthen Digital Ecosystem
8. PT Triputra Agro Persada sebagai Indonesia Most Visionary Company with Business Expansion to Optimize Productivity
9.
PT Sampoerna Agro Tbk? sebagai Indonesia Most Visionary Company with
Production Target Realization to Maintain Financial Position Strength
10.
Mayapada Healthcare Group sebagai Indonesia Most Visionary Company with
Healthcare Service Improvement to Support Comprehensive Health
Treatment
11. PT Mark Dynamics Tbk sebagai Indonesia Most Visionary Company with Market Share Expansion to Strengthen Sales Revenue
12.
PT Martina Berto Tbk sebagai Indonesia Most Visionary Company with
Corporate Strategy to Increase Performance Recovery and Maintain
Business Relevance
13. PT Goodyear Indonesia Tbk sebagai
Indonesia Most Visionary Company with Business Segment Performance
Optimization to Increasing Sales
14. PT Sumber Alfaria Trijaya
Tbk sebagau Indonesia Most Visionary Company with Business and Retail
Service Expansion to Encourage Revenue Growth
15. PT Metrodata
Electronics Tbk sebagai Indonesia Most Visionary Company with Digital
Transformation and Service Solution to Capturing Market Demand
16.
PT AKR Corporindo Tbk sebagai Indonesia Most Visionary Company with
Energy Supply Chain Solution Development to Encourage Recurring Income
17.
PT Tempo Scan Pacific Tbk sebagai Indonesia Most Visionary Company with
Integrated Business Ecosystem Development to Strengthen Continuous
Innovation and Performance
Local Wisdom Go Global
To be one of the world’s leading companies in cosmetics and spa industry with natural nuances and eastern values through product innovation and modern technology to optimize added value to stakeholders
Short Term Objective
To be Top 3 in Indonesian cosmetics and spa industry
Medium Term Objective
To be one of Asia Pacific players in cosmetics and spa industry